søndag 2. november 2008

Vinteren er her!



Noe helt utrolig har skjedd, og jeg aner ikke hvordan og hvorfor? Vinteren har smått ankommet og jeg merker at jeg synes det er helt topp, og begynner faktisk å se frem mot jul. Det er nettopp det jeg ikke skjønner.. Jeg har da aldri likt vinteren og jula noe spesielt siden jeg var liten. Men plutselig synes jeg bare det er helt herlig. Tror rett og slett jeg bare har dratt frem alt det positive og på en måte fortrengt det negative ved det. Bare se det for deg: Du våkner opp en tidlig søndags morgen, dagen da ingenting skjer, og titter ut igjennom vinduet. Der ser du at det smått har begynt å snø. Du ringer en du er litt ekstra glad i og spørr om dere kanskje skal finne på noe den dagen, og dere bestemmer dere for å være ute. Du tar på deg skjerf og votter og tusler ut i den friske, kalde lufta. Så møtes dere og alt er bare topp. Dere småflørter i snøen og får rett og slett aldri nok av hverandre. Senere på kvelden blir det litt for kaldt og du bestemmer deg for å gå inn. Hjemme venter nybakte kanelboller, og det er fyr i peisen. Du lager deg en god kopp kakao, henter deg en bok og setter deg i stolen eller sofaen ved peisen under pleddet og nyter en herlig dag!


Ingen kommentarer: