mandag 13. oktober 2008

Utveksling?


Når det kommer til å ta et utvekslingsår i utlandet er jeg utrolig usikker. Skal jeg eller skal jeg ikke? Isåfall England eller USA? Alt er så forvirrende, og alle slags tanker svirrer rundt i hodet mitt så og si hele tiden. Kommer jeg til å trives? Vil jeg slite med hjemmelengsel? Isåfall blir jeg vant til det? Alt er så usikkert og jeg aner virkelig ikke hva jeg vil eller kommer til å gjøre. Og avgjørelsen må tas i november, for at jeg skal kunne få tilbake deler av pengene. Det som er så utrolig frustrerende og tar mye av tankene mine er jo at fra jeg eventuelt melder meg på til jeg drar er det et stort mellomrom, altså en lang tid så ting kan forandre seg helt fulstendig. Alt kan være annerledes i august neste år, og det er sykt kjipt om jeg da ikke har lyst til å dra lenger, fordi alt er så fint! Så klart vet jeg jo at alt sannsynligvis er der når jeg kommer tilbake igjen, men jeg tviler på at alt er likt som det var når jeg kommer tilbake som når jeg dro. Så litt sånn må man på en måte også tenkte.. Eller alle har vel godt av et utvekslingsår, komme seg litt vekk, bli mer selvstendig, bli kjent med nye mennesker, en ny kultur og alt, men alikevel synes jeg denne avgjørelsen er vanskelig å ta. Det kommer jo til å ha en positiv innvirkning på fremtiden min osv, og det er jo veldig viktig, men alikevel klarer jeg ikke helt å bestemme meg.. Er dette noe jeg virkelig vil? Kommer jeg til å angre om jeg ikke drar? Uff, det er så vanskelig. Men nå har jeg altså vært på et informasjonsmøte med EF, og venter på å bli innkalt til intervju. Dette er skummelt, men samtidig veldig spennende, vi får se hva det blir til. Ønsk meg lykke til!

Ingen kommentarer: